неделя, 1 април 2012 г.

Първи април

Агапея Полис - блог за лично творчество: поезия, проза и др.


Събуждам се. Не - не съм заспивала. Опитах, но нещо, някъде там, стоеше като трънче и човъркаше моето съзнание. Нещо, там,  дълбоко вътре в мен, високо горе - може би на Небето. Долу - където не ми се иска никога да стигам. Встрани - където винаги поглеждам, когато не мога, и напред - където чакам самата аз, макар и друга - незнайно по-каква, ме викаше Истината. И защо ли този глас ми се струваше лъжовен? Защо ли всички факти избледняваха, защо ли всички обиди изчезваха? Не ги чувах, не ги помнех, не ги виждах - НЯМАШЕ ГИ! Имаше само една, единствена нишка, също като пъпна връв. Също като огнена топка, също като кръв - крещеше. Коя беше тя - твоята ли е? Или само аз я виждам и чувам? Има ли я, или ние с теб, уплашени от изчезването на Егото потъпкваме всеки ден? Свети ли, или тъмнината на нечестивите засенчва и последния ѝ лъч? Шегуваме ли се, или така опитваме да я направим по-интресна? И още, и още подобни мисли ме извадиха от топлите, меки завивки и сънливата ми замечтаност, та реших да я събудя. Така де - именно нея, мечтателността за Истината.

И реших да го споделя - с вас - моите приятели и/или читатели на този блог. Е, какво повече да увъртам. Веднага ще си кажа. Иска ми се:

Днес - на първи април, паралелно с деня на шегата и хумора(или на лъжата) да честваме и Истината. Но как? 

Хайде...

  - Когато всички се шегуват и послъгват другите, ние с теб(който и да си) да се опитаме и намерим смелост, да кажем дори и една, единствена истина. 

 - Да си признаем(преди всичко пред себе си) кои сме, всъщност. Да признаем собствените си илюзии и пороци. 

 - Да се покаем за лошотията и лъжите си(ако не сме безгрешни).

 - Да потърсим милостта.

- Да намерим сила да се обичаме.

 - Да потърсим красивото в хората, които ни обичат и да си обещаем, че поне ще опитаме да ги разберем, когато не са съвсем на нашата вълна.

- Да се попитаме какво искаме и да направим така, че на следния първи април да сме сритали поне няколко големи лъжи от пътя си.

 Или ако се опитам да обобщя: 
Да намерим Истината, която ще ни направи свободни, смели и любящи, с отворени сърца, за да поберем сбъдването на собствените си, а защо не и на нечии чужди мечти.

Ако и ти като мен не спиш, или сега се събуждаш и четеш тези мои мисли, си съгласен с тях; Ако това са и твоите желания, опитай, като мен, да ги споделиш с още твои приятели; Ако и ти обичаш живота, но се задушаваш от лъжи, посмей да поискаш промяна. Или, с други, прости, думи: 

Хайде да направим първи април, начало на истината - та било то и само за себе си!

За да бъде смехът ни чист!

____________________________
фон на изображение: zeleno.eu


Няма коментари :

Публикуване на коментар